priority1

Prosty i intuicyjny proces odnowienia podpisu elektronicznego

Wystarczy kilka kroków, aby odnowić swój podpis elektroniczny CERTUM

Uwaga: zanim przystąpisz do zakupu odnowienia certyfikatu kwalifikowanego, upewnij się, że posiadasz ważny certyfikat kwalifikowany,
który zostanie odnowiony.

Kup

Kup kod aktywacyjny na odnowienie certyfikatu kwalifikowanego

Kup teraz
Aktywuj

Pobierz i zainstaluj
najnowszą wersję
oprogramowania

Wypełnij formularz
aktywacji odnowienia karty
i podpisz aneks do umowy

Aktywuj odnowienie

W ciągu 48h otrzymasz na
adres email potwierdzenie
o pomyślnym złożeniu wniosku
o odnowienie certyfikatu.

Najpóźniej w ciągu 7 dni
otrzymasz na adres email
informację o odnowieniu
Twojego certyfikatu

Pobranie certyfikatu
Pobierz odnowiony
Certyfikat

Pobierz Certyfikat
Korzystaj

Sprawdź jak łatwo korzysta się z e-podpisu CERTUM

Uwaga: zanim przystąpisz do zakupu odnowienia certyfikatu kwalifikowanego, upewnij się, że posiadasz ważny certyfikat kwalifikowany,
który zostanie odnowiony.

1. Wypełnij formularz aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego

Otwórz
Przed rozpoczęciem odnowienia certyfikatu kwalifikowanego wykonaj następujące czynności:
  • zainstaluj najnowszą wersję oprogramowania proCertum CardManager (dostępna tutaj),

  • zainstaluj oprogramowanie Sun Java Runtime Environment, w wersji 1.6.0_10 lub nowszej (dostępne pod adresem http://java.com)

  • przygotuj nowy kod aktywacyjny zakupiony w sklepie internetowym ( Jeżeli nie masz kodu aktywacyjnego możesz go kupić tutaj)

UWAGA! Nie usuwaj certyfikatu kwalifikowanego przed jego odnowieniem. Usunięcie certyfikatu uniemożliwi odnowienie Twojego certyfikatu kwalifikowanego.

Następnie rozpocznij proces aktywacji i przejdź do formularza aktywacyjnego:

Aktywuj odnowienie

W trakcie aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego będziesz proszony o:

  • przygotowanie dowodu osobistego lub paszportu

  • logowanie do systemu CERTUM,

  • wprowadzenie zakupionego kodu aktywacyjnego do odnowienia certyfikatu kwalifikowanego,

  • weryfikację danych zawartych w certyfikacie (z możliwością modyfikacji niektórych danych Subskrybenta),

  • złożenie podpisu elektronicznego pod Aneksem do Umowy z Subskrybentem.

Podpisany elektronicznie Aneks jest automatycznie przekazywany do CERTUM i na jego podstawie, w ciągu 7 dni roboczych, zostanie wydany Ci odnowiony certyfikat kwalifikowany.

Aktywacja w Punkcie Rejestracji lub Punkcie Partnerskim

Proces aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego można także przeprowadzić przy udziale operatora jednego z Punktów Rejestracji / Punktów Partnerskich ,u którego należy wstawić się osobiście wraz ze swoim certyfikatem. W tym celu należy przygotować kartę kryptograficzną, zawierającą certyfikat kwalifikowany, który ma zostać odnowiony. Operator wybranego punktu zrealizuje procedurę odnowienia i odpowie na wszelkie pytania.

Uwaga: asysta przy wykonaniu odnowienia jest usługą:

2. Wydanie certyfikatu przez CERTUM

Otwórz

W ciągu 7 dni, od momentu wpłynięcia poprawnie podpisanych dokumentów elektronicznych do CERTUM PCC (bez względu na to jak długo jest ważny poprzedni certyfikat), zostanie wydany i wysłany e-mailem odnowiony certyfikat kwalifikowany. Certyfikat ten będzie można pobrać drogą elektroniczną i zapisać na posiadanej karcie kryptograficznej. W przypadku, w którym zaistnieje konieczność uzupełnienia lub potwierdzenia podanych danych, skontaktuje się z państwem nasz operator.

3. Zainstaluj certyfikat na karcie kryptograficznej

Otwórz

Uwaga: w przypadku odnowienia certyfikatu: kod PUK oraz kod PIN pozostaje bez zmian.

Certyfikat można wgrać na kartę na 2 sposoby:

Pierwszy sposób:

Instalacja Automatyczna - zalecana
Taka instalacja certyfikatu kwalifikowanego odbywa się za pośrednictwem apletu JAVA.

Przed rozpoczęciem instalacji certyfikatu na kartę kryptograficzną wykonaj następujące czynności:
  1. Zainstaluj środowisko Java, które możesz pobrać ze strony producenta: http://www.java.com/pl/

  2. Przygotuj numer Swojej karty kryptograficznej (znajdujący się na rewersie karty kryptograficznej),

  3. Przygotuj Swój numer PESEL (wymagany do zalogowania się w systemie CERTUM),

  4. Podłącz czytnik kart do komputera na który wgrałeś wcześniej oprogramowanie do zestawu CERTUM (patrz punkt 4. Zainstaluj oprogramowanie otrzymane w zestawie CERTUM)

  5. Następnie zaloguj się do systemu CERTUM klikając w guzik pobierz i postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie (system CERTUM umożliwi Tobie pobrać i wgrać certyfikat kwalifikowany na kartę kryptograficzną): Pobierz certyfikat

Uwaga: Jeżeli z jakichś powodów nie możesz wgrać automatycznie certyfikatu na kartę przejdź do ręcznej instalacji certyfikatu.


Drugi sposób:

Instalacja Ręczna
Taka instalacja certyfikatu kwalifikowanego odbywa się za pośrednictwem oprogramowania proCertum CardManager zainstalowanego na Twoim komputerze (jeżeli Twój komputer nie ma zainstalowanego oprogramowania przejdź do kroku 4. Zainstaluj oprogramowanie otrzymane w zestawie CERTUM).

Przed rozpoczęciem instalacji certyfikatu na kartę kryptograficzną wykonaj następujące czynności:
  1. Przygotuj numer Swojej karty kryptograficznej (znajdujący się na rewersie),

  2. Przygotuj Swój numer PESEL (wymagany do zalogowania się w systemie CERTUM),

  3. Podłącz czytnik kart do komputera na który wgrałeś wcześniej oprogramowanie (patrz punkt 4. Zainstaluj oprogramowanie otrzymane w zestawie CERTUM)

  4. Następnie zaloguj się do systemu CERTUM klikając w guzik pobierz (system umożliwi Tobie pobranie certyfikatu kwalifikowanego na dysk twardy komputera): Pobierz certyfikat

  5. Pobierz i zapisz na dysku twardym Twojego komputera certyfikat. Certyfikat zapisze się na dysku w formacie nazwa_pliku.CER.

  6. Następnie wyświetl kod PUK (jest on udostępniany w tym samym systemie z którego pobierasz certyfikat).

  7. Uruchom oprogramowanie proCertum CardManager (pobierz oprogramowanie), przejdź na zakładkę profil bezpieczny, a następnie wgraj certyfikat na kartę za pomocą przycisku "Zapisz certyfikat".

4. Jak korzystać z podpisu elektronicznego?

Otwórz

Często zadawane pytania

  1. Kiedy należy przystąpić do procesu odnowienia posiadanego certyfikatu kwalifikowanego?
    Otwórz

    Zalecamy rozpoczęcie procesu odnowienia co najmniej na 14 dni przed wygaśnięciem posiadanego certyfikatu kwalifikowanego.
    Odnowiony certyfikat kwalifikowany może posiadać okres ważności rozpoczynający się do 60 dni od momentu jego wydania - tym samym można odnowić posiadany certyfikat tak aby był on ważny dopiero od momentu wygaśnięcia poprzedniego.

  2. Czy CERTUM PCC poinformuje mnie, że mój certyfikat kwalifikowany wygasa?
    Otwórz

    Tak, 60, 30, 14 oraz 7 dni przed upływem okresu ważności danego certyfikatu kwalifikowanego, CERTUM informuje drogą elektroniczną, że zbliża się koniec okresu ważności certyfikatu i konieczne jest jego odnowienie.

  3. Posiadam certyfikat kwalifikowany ważny 1 rok – czy mogę odnowić go na 2 lata?
    Otwórz

    Tak, w trakcie procesu odnowienia istnieje możliwość zmiany okresu ważności posiadanego certyfikatu kwalifikowanego. W tym celu w trakcie zakupu odnowienia, w kroku 1, należy wybrać odpowiedni kod aktywacyjny.

  4. Mój certyfikat kwalifikowany wygasł, czy mogę go odnowić?
    Otwórz

    Nie, odnowieniu podlegają jedynie ważne certyfikaty kwalifikowane, ponieważ podczas procesu odnowienia, konieczne jest złożenie podpisu elektronicznego pod Aneksem do Umowy z Subskrybentem.
    Jeżeli istnieje konieczność posiadania certyfikatu należy:

    • w przypadku Subskrybentów posiadających karty z numerem 16-cyfrowym, zakupić Kartę Aktywacyjną „Certyfikat kwalifikowany dla posiadaczy kart cryptoCertum”, która pozwoli na pobranie kolejnego certyfikatu kwalifikowanego dla posiadanej karty kryptograficznej. Na jedną kartę kryptograficzną można uzyskać łącznie do 3 certyfikatów kwalifikowanych (wliczając w to certyfikaty, które zostały wcześniej usunięte/unieważnione) wydanych dla tego samego Subskrybenta. W razie wątpliwości prosimy kontaktować się z naszymi specjalistami pod numerem telefonu: 801 540 340 lub 91 48 01 340.

    • w przypadku Subskrybentów posiadających karty z numerem 8-cyfrowym, zamówić usługę "Wymiana karty kryptograficznej dla posiadaczy certyfikatu kwalifikowanego", która pozwoli na uzyskanie nowej karty kryptograficznej, na którą będzie istniała możliwość uzyskania nowego certyfikatu kwalifikowanego.

    W obu powyżej opisanych przypadkach niezbędna będzie weryfikacja tożsamości oraz dostarczenie do CERTUM PCC, wszystkich wymaganych w procesie certyfikacyjnym dokumentów formalnych.

  5. Czy mogę odnowić certyfikat, który wygasł i podpisać dokumenty przy wykorzystaniu ważnego certyfikatu kwalifikowanego innej osoby?
    Otwórz

    Nie, certyfikatu kwalifikowanego, który wygasł nie można odnowić. Podczas aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego, dokumenty mogą być podpisane tylko i wyłącznie ważnym certyfikatem, który jest w danej chwili odnawiany.

  6. Ile trwa cały proces odnowienia certyfikatu kwalifikowanego - od zakupu do pobrania certyfikatu?
    Otwórz

    Zalecamy rozpoczęcie procesu odnowienia co najmniej na 14 dni przed wygaśnięciem posiadanego certyfikatu kwalifikowanego.
    Czas trwania całego procesu jest zależny od wybranego kanału sprzedaży oraz formy zakupu kodu aktywacyjnego.
    W przypadku zakupu przez sklep internetowy, elektroniczny kod aktywacyjny można uzyskać:

    • natychmiast, w przypadku płatności kartą kredytową lub przelewem elektronicznym,

    • w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od momentu wpłynięcia opłaty za dane zamówienie - w przypadku płatności przelewem tradycyjnym.

    Następnie użytkownik musi dokonać aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego. W trakcie tego procesu podpisywany jest drogą elektroniczną Aneks do Umowy z Subskrybentem. Certyfikat kwalifikowany wydawany jest najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od wpłynięcia poprawnie wypełnionego i podpisanego dokumentu.
    Odnowiony certyfikat może posiadać okres ważności rozpoczynający się do 60 dni od momentu jego wydania - tym samym można odnowić posiadany certyfikat tak aby był on ważny od momentu wygaśnięcia poprzedniego.

  7. Mam certyfikat kwalifikowany wydany przez inne Centrum Certyfikacji. Czy mogę go odnowić w CERTUM PCC?
    Otwórz

    Tak, w tym celu prosimy o udanie się do najbliższego Punktu Rejestracji CERTUM PCC lub Punktu Partnerskiego, aby tam zrealizować proces odnowienia. W cenie odnowienia otrzymają państwo nowy certyfikat kwalifikowany, wydany przez CERTUM PCC na nowej karcie kryptograficznej.

  8. Czy mogę zmienić swoje dane podczas odnawiania certyfikatu?
    Otwórz

    W trakcie procesu odnowienia istnieje możliwość zmiany niektórych danych kontaktowych, danych identyfikacyjnych oraz danych widocznych w certyfikacie. Zmianom nie podlegają dane takie jak: imię, nazwisko, numer PESEL oraz niektóre dodatkowe dane identyfikacyjne: NIP, itp.
    Zmiana danych może spowodować konieczność przekazania dodatkowych dokumentów identyfikacyjnych do CERTUM PCC. Jeżeli zajdzie taka konieczność, nasz operator prześle informacje na podany w danych kontaktowych adres e-mail i poinformuje o dokumentach wymaganych do kontynuowania procesu odnowienia.

  9. Posiadam moduł uwierzytelniający. Dlaczego nie mogę odnowić certyfikatu?
    Otwórz

    Przykro nam, ale z przyczyn technicznych odnowienie certyfikatu w zestawie z modułem uwierzytelniającym nie jest w danej chwili możliwe. Prosimy o kontakt z naszą infolinią, a otrzymają Państwo nowy certyfikat w cenie odnowienia.

Instrukcje

Pobierz szczegółowe instrukcje procesu odnowienia podpisu elektronicznego

Zakup Aktywacja Pobranie
Potrzebujesz pomocy przy aktywacji odnowienia podpisu elektronicznego?

Nasi specjaliści odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Wystarczy zadzwonić do nas w dniach pon-pt w godz. 6-18 pod numer:

Zestawy do e-podpisu

Porównaj wszystkie zestawy CERTUM

Kup w internecie

Zamów zestaw CERTUM do podpisu elektronicznego w e-sklepie, a my dostarczymy go na Twój adres.

Znajdź partnera

Z CERTUM współpracują setki autoryzowanych partnerów u których kupisz e-podpis i potwierdzisz swoją tożsamość.

Znajdź lokalnego sprzedawcę

Zadzwoń do nas

Porozmawiaj ze specjalistami z CERTUM

801 540 340lub48 91 4801 340

* - stawka za minutę połączenia zgodnie z cennikiem operatora