priority1

Podpisuj elektronicznie!

Podpis elektroniczny jest coraz częściej wykorzystywany przez księgowych i nowoczesnych biznesmenów na całym świecie. Dlaczego? Po pierwsze, pozwala oszczędzać czas. Po drugie, daje wielką wygodę. Po trzecie, jest wiarygodny i w 100% bezpieczny.

 

Podpis elektroniczny znacznie ułatwia codzienne obowiązki księgowym i biznesmenom. Dzięki niemu możesz podpisywać ważne dokumenty (np. deklaracje do ZUS-u i Urzędu Skarbowego, umowy z partnerami, faktury, kalkulacje czy podania do urzędów) - bez wychodzenia z firmy. Dokumenty z e-podpisem mają dokładnie taką samą moc prawną, jakby były podpisane własnoręcznie. Zamiast fatygować się gdzieś osobiście, wystarczy podpisać elektronicznie dokument i wysłać e-mailem.

Czym jest podpis elektroniczny? To Twój podpis w Internecie. Unikalny, nie do podrobienia. Sporządzany jest za pomocą bezpiecznych technologii i wyspecjalizowanych urządzeń. Niepowtarzalny, prywatny klucz zapisany na karcie kryptograficznej jest niemożliwy do podrobienia, a złożony podpis weryfikuje (i poświadcza jego ważność) zaufane Centrum Certyfikacji CERTUM.

E-podpis jest szczególnie przydatny dla:

 

Jesteś księgową? Zależy Ci na czasie? Zacznij korzystać z podpisu elektronicznego. Podpis elektroniczny to bezpieczne i wygodne narzędzie ułatwiające pracę działu księgowości. Dzięki niemu możesz przekazywać dokumenty drogą elektroniczną do ZUS-u, Urzędu Skarbowego, Krajowego Rejestru Sądowego czy GIODO - bez wychodzenia z biura.

Lista spraw urzędowych, które można załatwić przez Internet stale rośnie. Korzystając z bezpiecznego podpisu elektronicznego możesz przesyłać do urzędów oficjalne deklaracje, wnioski i podania. Dokumenty z e-podpisem mają taką samą moc prawną, jakby były podpisane własnoręcznie i dostarczone przez Ciebie osobiście lub drogą pocztową.

Główne zastosowania e-podpisu w księgowości:
  • kontakty drogą elektroniczną z ZUS-em (w programie Płatnik),
  • składanie e-deklaracji podatkowych,
  • kontakty on-line z urzędami i instytucjami (np. GIIF, KRS, e-PUAP),
  • podpisywanie faktur elektronicznych (e-faktury).

Przesyłanie dokumentów przez Internet jest bardzo wygodne i oszczędza Twój czas. Odpada ręczne wypełnianie i podpisywanie dokumentów, pieczętowanie, kopertowanie i wysyłka. Dokumenty przekazywane są natychmiast i w sposób bezpieczny, a Ty automatycznie otrzymujesz urzędowe poświadczenie ich odbioru. To szczególnie ważne, gdy musisz co miesiąc wysyłać duże ilości dokumentów.

Podpis elektroniczny to już biznesowa codzienność na całym świecie. Internet znacznie przybliża do siebie partnerów i kontrahentów, a podpis elektroniczny pozwala finalizować ważne zadania i przedsięwzięcia bez wychodzenia z biura. To sprawdzony sposób na usprawnienie działania firmy.

Wyobraź sobie, że Twój partner biznesowy ma siedzibę w Los Angeles. Ty w Polsce. Chcecie podpisać umowę. Pocztowa wymiana korespondencji trwałaby tygodniami. Jednak wystarczy użyć podpisu elektronicznego, żeby całą sprawę załatwić w dosłownie kilka minut! Takich ułatwiających życie zastosowań podpisu elektronicznego jest o wiele więcej.

Podpisem elektronicznym możesz sygnować wszystkie dokumenty firmowe przesyłane Internetem, np.: umowy, faktury czy oferty handlowe. Nie musisz martwić się przy tym o poufność danych. Podpis elektroniczny jest znacznie bezpieczniejszy i trudniejszy do podrobienia niż podpis tradycyjny. Zacznij oszczędzać czas i pieniądze już od dzisiaj – kup zestaw do podpisu elektronicznego w CERTUM PCC.

Główne zastosowania e-podpisu w biznesie:
  • zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej,
  • udział w aukcjach i przetargach elektronicznych,
  • kontakty z urzędami administracji publicznej i instytucjami,
  • składanie pism procesowych w postępowaniu upominawczym,
  • podpisywanie faktur elektronicznych.