priority1

Wymagane dokumenty

Proces weryfikacji oraz dokumenty wymagane przy zakupie:

  • Certyfikatu Basic ID

    Certyfikat Basic ID wydawane są automatycznie na podstawie zademonstrowanej przez Subskrybenta kontroli nad adresem e-mail. CERTUM nie wymaga przedstawienia przez Subskrybenta żadnych dodatkowych dokumentów.

    • Weryfikacja dostępu do adresu e-mail polega na kliknięciu linku weryfikującego, który jest wysyłany podczas aktywacji certyfikatu na wskazany przez klienta adres e-mail.

    W uzasadnionych przypadkach, Zespół CERTUM PCC może poprosić o dosłanie dodatkowych dokumentów niezbędnych do prawidłowej weryfikacji.

  • Certyfikatu Professional ID

    W przypadku certyfikatu Professional ID konieczna jest weryfikacja Subskrybenta. W celu zweryfikowania tożsamości Subskrybenta CERTUM PCC prosi o dostarczenia w terminie 7 dni kopii następujących dokumentów:

    • kopia dokumentu tożsamości osoby zamawiającej (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta stałego pobytu). Kopia powinna być kompletnie odwzorowanym dokumentem (obie strony)

      lub jedno z poniższych:

      • notarialne potwierdzenie tożsamości,
      • potwierdzenie tożsamości w Punkcie Rejestracji lub Punkcie Potwierdzania Tożsamości (szczegóły: Znajdź partnera),
      • posiadanie certyfikatu kwalifikowanego wydanego przez CERTUM

      oraz

    • pełnomocnictwo, upoważnienie lub świadectwo zatrudnienia dla osoby, której dane znajdą się w certyfikacie i jeżeli osoba ta reprezentuje podmiot, którego nazwa wystąpi w certyfikacie.

    Wszystkie zebrane dokumenty należy wysłać do CERTUM PCC wykorzystując jedną z poniższych form:

    • e-mailem w formie skanu na adres: ccp@certum.pl (forma zalecana)
    • faksem na numer: +48 91 425 74 22
    • pocztą na adres:
      CERTUM PCC
      ul. Bajeczna 13
      71-838 Szczecin

    W uzasadnionych przypadkach, zespół CERTUM PCC może poprosić o dosłanie dodatkowych dokumentów niezbędnych do prawidłowej weryfikacji.

    Weryfikacja telefoniczna (nie dotyczy certyfikatów dla osób fizycznych)

    Jeżeli przy składaniu wniosku wybierzecie Państwo weryfikację telefoniczną, CERTUM skontaktuje się pod podany numer telefonu w ciągu 48 godzin roboczych.

    Numer telefonu podany we wniosku w celu dokonania weryfikacji telefonicznej musi być numerem firmowym i być dostępny w publicznie dostępnych rejestrach np. CEiDG, GUS, pkt.pl, panoramafirm.pl, DUNS lub innych publicznych bazach danych zakwalifikowanych do rzetelnych i wiarygodnych źródeł informacji.

  • Certyfikatu Enterprise ID

    W przypadku certyfikatu Enterprise ID konieczna jest weryfikacja Subskrybenta. W celu zweryfikowania tożsamości Subskrybenta CERTUM prosi o dostarczenia w terminie 7 dni kopii następujących dokumentów:

    Weryfikacja tożsamości nabywcy składa się z następujących elementów:

    • kopia dokumentu tożsamości osoby zamawiającej (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta stałego pobytu). Kopia powinna być kompletnie odwzorowanym dokumentem (obie strony)

      lub jedno z poniższych:

      • notarialne potwierdzenie tożsamości,
      • potwierdzenie tożsamości w Punkcie Rejestracji lub Punkcie Potwierdzania Tożsamości (szczegóły: Znajdź partnera),
      • posiadanie certyfikatu kwalifikowanego wydanego przez CERTUM

      oraz

    • pełnomocnictwo, upoważnienie lub świadectwo zatrudnienia dla osoby, której dane znajdą się w certyfikacie i jeżeli osoba ta reprezentuje podmiot, którego nazwa wystąpi w certyfikacie.

    Wszystkie zebrane dokumenty należy wysłać do CERTUM PCC wykorzystując jedną z poniższych form:

    • e-mailem w formie skanu na adres: ccp@certum.pl (forma zalecana)
    • faksem na numer: +48 91 425 74 22
    • pocztą na adres:
      CERTUM PCC
      ul. Bajeczna 13
      71-838 Szczecin

    W uzasadnionych przypadkach, zespół CERTUM PCC może poprosić o dosłanie dodatkowych dokumentów niezbędnych do prawidłowej weryfikacji.

    Weryfikacja telefoniczna (nie dotyczy certyfikatów dla osób fizycznych)

    Jeżeli przy składaniu wniosku wybierzecie Państwo weryfikację telefoniczną, CERTUM skontaktuje się pod podany numer telefonu w ciągu 48 godzin roboczych.

    Numer telefonu podany we wniosku w celu dokonania weryfikacji telefonicznej musi być numerem firmowym i być dostępny w publicznie dostępnych rejestrach np. CEiDG, GUS, pkt.pl, panoramafirm.pl, DUNS lub innych publicznych bazach danych zakwalifikowanych do rzetelnych i wiarygodnych źródeł informacji.

  • Weryfikacja oraz dokumenty wymagane przy uzyskaniu certyfikatu Test ID

    Certyfikaty Test ID wydawane są automatycznie na podstawie zademonstrowanej przez Subskrybenta kontroli nad adresem e-mail. CERTUM nie wymaga przedstawienia przez Subskrybenta żadnych dodatkowych dokumentów.

    • Weryfikacja dostępu do adresu e-mail polega na kliknięciu linku weryfikującego, który jest wysyłany podczas aktywacji certyfikatu na wskazany przez klienta adres e-mail.

    UWAGA

    W uzasadnionych przypadkach, Zespół CERTUM PCC może poprosić o dosłanie dodatkowych dokumentów niezbędnych do prawidłowej weryfikacji.


UWAGA!

Ważność dokumentów będących podstawą weryfikacji wniosków certyfikacyjnych:

  • Dla nowych wniosków certyfikacyjnych oraz dla certyfikatów odnawianych dokumenty oraz informacje z rejestrów publicznych nie mogą być starsze niż 13 miesięcy,
  • Dokumenty autoryzujące, niezależnie czy są terminowe czy nie – pozostają ważne przez 13 miesięcy od daty wydania,
  • Dokumenty tożsamości muszą być aktualne (ważne) w dniu wydania certyfikatu.