priority1

Jak odnowić lub unieważnić certyfikat SSL?

Odnowienie certyfikatu:

Odnowienie umożliwia przedłużenie okresu ważności certyfikatu przy jednoczesnym zachowaniu danych w nim zawartych. Zaloguj się i sprawdź ważność swojego certyfikatu.

Zakup odnowienia certyfikatu SSL składa się z następujących części:

  • Wybierz w sklepie odnowienie certyfikatu  SSL i dodaj usługę do koszyka
  • Po wybraniu usługi/usług sprawdź zawartość koszyka a następnie zatwierdź zamówienie przez kliknięcie przycisku złóż zamówienie
  • Kolejnym krokiem zakupu jest Zalogowanie się do swojego konta w sklepie:
    1. Jestem klientem sklepu i posiadam konto w sklepie – Zaloguj się na swoje
    2. Nie posiadam konta w sklepie – Załóż nowe konto w sklepie
  • Uzupełnij informacje adresowe oraz upewnij się, że dane są wpisane poprawnie.
  • Wybierz odpowiednią formę płatności: przelew tradycyjny, przelew elektroniczny lub płatność kartą. Dokonaj płatności.
Aktywacja odnowienia certyfikatu
  • Kod aktywacyjny wysyłany jest na podany w zamówieniu adres e-mail oraz dostępny jest z poziomu Twojego konta Twoje konto / Kody elektroniczne )
  • Wybierz z listy „Twoje Kody elektroniczne” uzyskany kod i kliknij: Przejdź do aktywacji
  • Procesu generowania certyfikatu SSL składa się z takich elementów jak:
    1. Wybranie metody dostarczenia kluczy dla certyfikatu
      • Generowanie pary kluczy – opcja zalecana (utworzenie pary kluczy w ramach magazynu przeglądarki lub systemu operacyjnego)
      • CSR (Certificate Signing Request) – żądanie podpisania certyfikatu wygenerowane na serwerze, na którym będzie zainstalowany certyfikat SSL
    2. Wprowadzenie w formularzu danych do certyfikatu
    3. Weryfikacja wprowadzonych do formularza danych (Uwaga: po dokonaniu aktywacji, zmiana danych w wydanym certyfikacie nie będzie możliwa)
    4. Potwierdzenie oświadczenia
  • Weryfikacja adresu e-mail – należy kliknąć na link weryfikacyjny, który wysyłany jest na jeden z pięciu adresów e-mailowych w certyfikowanej domenie (np.: admin@twojadomena.pl, administrator@twojadomena.pl, webmaster@twojadomena.pl, postmaster@twojadomena.pl, hostmaster@twojadomena.pl)
  • Weryfikacja dostępu do domeny – na serwerze należy umieścić plik „html” bądź umieścić wymaganą treść "meta name" w sekcji nagłówka „head” w kodzie swojej strony WWW, lub utworzyć odpowiedni rekord TXT w zasobach DNS
  • Przysłanie dodatkowych dokumentów potwierdzających tożsamość / dokumentów firmy; w zależności od typu certyfikatu SSL oraz jeżeli nastąpiła zmiana danych w odnawianym certyfikacie
  • Po pozytywnej weryfikacji wszystkich informacji nadesłanych do CERTUM PCC, na adres e-mail podany w zamówieniu wysyłana jest wiadomość o wydaniu certyfikatu
Unieważnienie certyfikatu:

Certyfikat SSL można unieważnić:

  • przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
  • za pośrednictwem konta klienta w systemie CERTUM:
    1. zaloguj się
    2. w zakładce Zarządzanie Certyfikatami -> wybieramy certyfikat do unieważnienia a następnie należy kliknąć „unieważnij”
  • wysyłając pod adres revoke@certum.pl podpisaną przy wykorzystaniu danego certyfikatu wiadomość e-mail, z dopiskiem w tytule: Revoke
  • wysyłając pocztą poleconą oficjalne pismo z prośbą unieważnienie, podpisane przez subskrybenta lub upoważnioną osobę (zwierzchnika lub osobę wskazaną w umowie)
  • na podstawie przyczyn wymienionych w Kodeksie Postępowania Certyfikacyjnego – dla niekwalifikowanych usług certyfikacyjnych (powszechnych)

Certyfikat Premium EV SSL można unieważnić:

  • przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
  • wysyłając wniosek za pomocą specjalnego formularza
  • na podstawie przyczyn wymienionych w Załączniku nr 3 do Kodeksu Postępowania Certyfikacyjnego – dla niekwalifikowanych usług certyfikacyjnych (powszechnych)

Jakie wnioski certyfikacyjne nie będą przyjmowane przez CERTUM PCC