Wielkość czcionki
 
priority1

e-Deklaracje: przydatne instrukcje i informacje do wysyłki deklaracji

  • 1. Kogo obowiązują nowe regulacje? [kliknij - aby rozwinąć]

    Od 1 stycznia 2015 r. większość firm zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące zasad kontaktu z organami skarbowymi. Na ich mocy przedsiębiorstwa zatrudniające ponad 5 osób oraz wszystkie biura rachunkowe muszą przesyłać niektóre formularze i rozliczenia tylko drogą elektroniczną, z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

  • 2. Jakie informacje podatkowe firmy muszą wysłać drogą elektroniczną? [kliknij - aby rozwinąć]

    Zgodnie ze zmianami, nowe regulacje dotyczą następujących informacji: PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1/IFT-1R, IFT-3/IFT-3R, deklaracji PIT-4R, PIT-8AR i rocznego obliczenia podatku PIT-40.

  • 3. Jak prawidłowo przekazywać dokumenty do organu skarbowego? [kliknij - aby rozwinąć]

    Ministerstwo Finansów w komunikacie na swojej stronie dokładnie określa, w jaki sposób dokumenty podatkowe mają być przesyłane do fiskusa: kliknij i sprawdź sam.

  • 4. NIP czy PESEL - jakie dane powinny znajdować się w certyfikacie? [kliknij - aby rozwinąć]

    Ministerstwo Finansów w komunikacie na swojej stronie dokładnie określa, jakimi identyfikatorami powinni posługiwać się podatnicy i płatnicy, którzy będą wysyłali dokumenty w formie elektronicznej: kliknij i sprawdź sam.

  • 5. Wykaz instrukcji pomocnych do obsługi formularzy interaktywnych i aplikacji e-Deklaracje Desktop: 

    Informujemy, że przed wysyłką deklaracji należy najpierw zapoznać się z poniższymi instrukcjami, które są niezbędne do obsługi formularzy interaktywnych i aplikacji e-Deklaracje Desktop:

    1. Oprogramowanie do podpisu elektronicznego i zarządzania kartami kryptograficznymi, dostarczane przez centra certyfikacji – ustawienia dla systemu e-Deklaracje.
    2. Instrukcja użytkownika interaktywnych formularzy deklaracji i podań składanych od roku 2015 opatrywanych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (dane autoryzujące).