Wielkość czcionki
 
priority1

Jak aktywować kartę kryptograficzną?

+ Weryfikacja tożsamości

Dla klientów, którzy w 1 kroku dokonali zakupu:

  • zestawu do podpisu elektronicznego CERTUM,
  • usługi „wymiana karty” (w tym: odnowienia certyfikatu kwalifikowanego, który wiązał się z koniecznością wymiany karty na nową, oraz przeniesienia certyfikatu do CERTUM PCC),
  • kolejnego/nowego certyfikatu kwalifikowanego CERTUM.
Postępowanie przed aktywacją >> więcej

Zanim przystąpisz do kroku 2:

  • Przygotuj swoją kartę kryptograficzną. Na rewersie karty znajduje się numer, który będzie potrzebny w trakcie aktywacji.
  • Wybierz rodzaj certyfikatu kwalifikowanego (zalecamy wybór certyfikatu uniwersalnego), którym chcesz się posługiwać w przyszłości .
  • Kliknij przycisk „aktywuj” pod wybranym rodzajem certyfikatu i wypełnij formularz interaktywny. Wysłane za jego pośrednictwem informacje posłużą CERTUM PCC do automatycznego wygenerowania dokumentów formalnych wymaganych w procesie certyfikacyjnym.

UWAGA: Przy aktywacji karty nie ma potrzeby umieszczania jej w czytniku. Wymagane jest jedynie wpisanie w formularzu aktywacyjnym numeru karty zamieszczonego na jej rewersie.

Rodzaje certyfikatu
Certyfikat uniwersalny

Zalecany dla wszystkich osób podpisujących dokumenty (w tym deklaracje do ZUS) w imieniu własnym lub w imieniu innych podmiotów (przedsiębiorstw, instytucji, administracji samorządowej, administracji rządowej).


[+] porównaj
Certyfikat z dodatkowymi danymi

Rekomendowany (choć nie konieczny) w przypadku osób pełniących funkcje publiczne lub zawodowe, gdzie zakres uprawnień wynikający z pełnionej funkcji jest jednoznacznie określony prawem, np. prezydent miasta, burmistrz, notariusz, radca prawny.


[+] porównaj
Postępowanie po aktywacji

Po wysłaniu formularza do CERTUM PPC otrzymasz na podany adres e-mail informację o złożeniu zamówienia wraz z numerem umowy oraz linkiem umożliwiającym pobranie wygenerowanych dokumentów. Sprawdź ich treść, a następnie wydrukuj:

  • Umowę z Subskrybentem (2 egzemplarze)
  • Załącznik nr 1 (2 egzemplarze)
  • Pełnomocnictwo (1 egzemplarz) - wymagane w przypadku certyfikatów z dodatkowymi danymi
  • Oświadczenie (1 egzemplarz)
Dokumenty te będą Ci potrzebne przy weryfikacji Twojej tożsamości
  • Aktywację karty można także przeprowadzić w Punktach Rejestracji CERTUM PCC oraz w Punktach Partnerskich rozmieszczonych na terenie całego kraju.
    » znajdź najbliższy Punkt
  • UWAGA: Przy aktywacji karty nie ma potrzeby umieszczania jej w czytniku. Wymagane jest jedynie wpisanie w formularzu aktywacyjnym numeru karty zamieszczonego na jej rewersie.
 
 
Potrzebujesz pomocy przy certyfikacie kwalifikowanym...?
Nazwa instrukcji Wersja Plik
Krok 1 – zakup certyfikatu kwalifikowanego 1.6
PDF
Krok 2 – aktywacja karty CryptoCERTUM 1.6
PDF
Krok 3 – pobranie certyfikatu kwalifikowanego 1.5
PDF