Generalny Inspektor Informacji Finansowej
Podpisuj raporty do GIIF kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Generalny Inspektor Informacji Finansowej (GIIF) stanowi główny element polskiego systemu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Instytucje obowiązane, czyli podmioty wymienione w art.2 ust. 1 ustawy o GIIF są̨ zobligowane do rejestracji dwóch typów transakcji:
- ponadprogowych, to jest takich, których równowartość przekracza 15 tys. EUR, bez względu na to, czy są̨ one przeprowadzone za pomocą̨ jednej operacji, czy też większej ich liczby, o ile istnieje ściśle powiazanie między nimi (art. 8 ust. 1 ustawy),
- wątpliwych lub podejrzanych, których okoliczności wskazują̨, że mogą̨ one mieć związek z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu (art. 8 ust. 3 ustawy).
Przygotowane rejestry transakcji podejrzanych muszą zostać podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym i wysłane do GIIF.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2014 r., poz. 455) Ustawa z dnia 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2021 r., poz. 815) Rozporządzenie Ministra Finansów z 21.09.2001 r. w sprawie określenia wzoru rejestru transakcji, sposobu jego prowadzenia oraz trybu dostarczenia danych z rejestru Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej (Dz. U. nr 113, poz. 1210, ze zm.)
Jak wysłać zestawienia transakcji podejrzanych do GIIF podpisane e-podpisem od Certum? Masz to w 3 prostych etapach!
Przygotuj rejestr transakcji podejrzanych
Podpisz rejestr certyfikatem kwalifikowanym
Wyślij dokumenty elektronicznie do GIIF
Użyj certyfikatu kwalifikowanego przy podpisywaniu rejestru do GIIF i zyskaj!
Wygodę
Podpisujesz rejestry do GIIF bez ograniczeń, zawsze gdy tego potrzebujesz.
Bezpieczeństwo
Chronisz przesyłane rejestry do GIIF przed sfałszowaniem i antydatowaniem.
Szybkość
Usprawniasz i przyśpieszasz proces podpisywania rejestrów transakcji do GIIF.
Komfort
Używasz e-podpisu bezpośrednio z Twojego urządzenia podłączonego do internetu.
Zgodność z regulacjami
Korzystasz z rozwiązania zgodnego z polskim i unijnym prawodawstwem.
Dostęp 24/7
Możesz wysyłać deklaracje do GIIF w dowolnym miejscu i czasie.
Generalny Inspektor Informacji Finansowej posiada system informatyczny, który umożliwia instytucjom elektroniczne przesyłanie zestawień transakcji podejrzanych. Do wysyłki rejestru możesz użyć mobilnego e-podpisu SimplySign lub podpisu elektronicznego w zestawie z kartą i czytnikiem.
Sprawdź, jak uzyskać certyfikat kwalifikowany do wysyłki rejestrów do GIIF.
Jeśli nie masz e-podpisu, możesz go kupić i wygodnie podpisywać elektronicznie rejestry transakcji oraz wysyłać je do GIIF
Jeśli masz certyfikat kwalifikowany, ale kończy się jego ważność, szybko odnowisz podpis elektroniczny i wyślesz rejestry do GIIF