Zamówienia publiczne
Składaj dokumenty przetargowe podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Wszystkie podmioty, które chcą wziąć udział w przetargu publicznym i przedstawić swoją ofertę wraz z towarzyszącymi dokumentami, są zobligowane złożyć je w formie elektronicznej z podpisem elektronicznym.
Zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych od 1 stycznia 2021 roku każde zamówienie oraz konkurs publiczny, których wartość jest równa lub przekracza 130 000 zł (bez podatku VAT), jest prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. W postępowaniu o udzielenie w zamówieniu lub konkursie o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub podpisem kwalifikowanym. Natomiast oferta w postępowaniach o wartości równej lub wyższej niż progi unijne musi zostać opatrzona podpisem kwalifikowanym! Podpisem kwalifikowanym można także podpisać Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) czyli standardowy, ujednolicony formularz dla zamówień publicznych, których wartość przekracza progi unijne.
Podstawa prawna
Od 1 stycznia 2021 r. głównym filarem systemu zamówień publicznym w Polsce jest Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej PZP), która zastąpiła Ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
Jak podpisać elektronicznie dokumenty w przetargu publicznym? Wystarczą 3 proste kroki!
Przygotuj dokumenty przetargowe
Podpisz je kwalifikowanym podpisem elektronicznym
Złóż komplet dokumentów w wymaganym terminie
Użyj certyfikatu kwalifikowanego przy składaniu dokumentów przetargowych i zyskaj!
Wygodę
Podpisujesz e-dokumenty bez ograniczeń, zawsze gdy tego potrzebujesz.
Bezpieczeństwo
Chronisz dokumenty przetargowe przed sfałszowaniem i antydatowaniem.
Szybkość
Usprawniasz proces podpisywania dokumentów przetargowych w organizacji.
Komfort
Używasz podpisu kwalifikowanego wprost z Twojego urządzenia.
Zgodność z regulacjami
Korzystasz z rozwiązania zgodnego z polskimi i unijnymi przepisami prawa.
Dostęp 24/7
Możesz wysyłać dokumenty do przetargu w dowolnym miejscu i czasie.
Generalny Inspektor Informacji Finansowej posiada system informatyczny, który umożliwia instytucjom elektroniczne przesyłanie zestawień transakcji podejrzanych. Do wysyłki rejestru możesz użyć mobilnego e-podpisu SimplySign lub podpisu elektronicznego w zestawie z kartą i czytnikiem.
Sprawdź, jak uzyskać certyfikat kwalifikowany do podpisywania dokumentów przetargowych.
Jeśli nie masz podpisu kwalifikowanego, możesz go kupić i wygodnie podpisywać dokumenty przetargowe e-podpisem
Jeśli posiadasz e-podpis, ale kończy się jego ważność, odnów go i podpisuj dokumenty przetargowe elektronicznie