Urząd Skarbowy
Składaj deklaracje podatkowe do Urzędu Skarbowego z kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Deklaracje podatkowe wysyłane przez internet do Urzędu Skarbowego (US) muszą być podpisane elektronicznie przez podatnika lub osobę przez niego upoważnioną. Aby udzielić upoważnienia należy wypełnić formularz UPL-1 i podać w nim swój numer identyfikacji podatkowej (NIP lub PESEL). Następnie złożyć go:
- Elektronicznie – przez ePUAP używając np. podpisu kwalifikowanego.
- Tradycyjnie – w Urzędzie Skarbowym w formie papierowej.
Do US można składać przez internet nie tylko zeznania podatkowe, ale także inne pisma: wnioski, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia, ponaglenia. Wnosi się je przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu podatkowego w ePUAP lub przez Portal Podatkowy https://www.podatki.gov.pl/.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 19 września 2017 r. w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone
Jak wysłać podpisaną elektronicznie deklarację podatkową do Urzędu Skarbowego? Przejdź przez 3 proste kroki!
Przygotuj deklarację w formie elektronicznej
Podpisz deklarację podpisem kwalifikowanym
Wyślij deklarację do Urzędu Skarbowego
Użyj certyfikatu kwalifikowanego przy składaniu deklaracji podatkowych do US i zyskaj!
Wygodę
Podpisujesz deklarację podatkową, zawsze gdy tego potrzebujesz.
Bezpieczeństwo
Chronisz dokumenty finansowe przed sfałszowaniem i antydatowaniem.
Szybkość
Oszczędzasz czas, gdyż złożenie deklaracji online zajmuje kilka minut.
Komfort
Używasz e-podpisu z Twojego urządzenia połączonego z internetem.
Oszczędność
Składasz dokumenty online zamiast drukować i wysyłać je pocztą.
Dostęp 24/7
Możesz wysyłać deklaracje w dowolnym miejscu i czasie.
Do elektronicznego podpisania deklaracji podatkowej możesz użyć mobilnego e-podpisu SimplySign lub podpisu elektronicznego w zestawie z kartą i czytnikiem.
Sprawdź, jak uzyskać e-podpis do składania deklaracji w Urzędzie Skarbowym.
Jeśli nie masz podpisu kwalifikowanego, możesz go kupić i wygodnie podpisywać elektronicznie deklaracje podatkowe.
Jeśli posiadasz e-podpis, a kończy się jego ważność, odnów go i wysyłaj deklaracje podatkowe do Urzędu Skarbowego.