Szczegółowa instrukcja
Proces odnowienia podpisu elektronicznego
Instrukcja PDF – Karta kryptograficzna Instrukcja PDF – SimplySign Instrukcja odnowienia podpisu elektronicznego na karcie kryptograficznejPrzygotowanie
Zanim rozpoczniesz proces odnowienia certyfikatu kwalifikowanego:
- upewnij się, że posiadasz zakupiony produkt lub e-kod na odnowienie, (jeżeli nie masz produktu odnowienia (lub e-kodu) możesz go kupić tutaj)
- sprawdź czy masz ważny podpis elektroniczny (certyfikat kwalifikowany),
- dla certyfikatu na karcie kryptograficznej – zainstaluj najnowszą wersję oprogramowania proCertum CardManager (link).
- dla certyfikatu mobilnego SimplySign – sprawdź czy masz zainstalowaną aplikację SimplySign na swoim urządzeniu mobilnym (Android, iOS, Huawei).
Ważne: Po wygaśnięciu ważności certyfikatu nie można go już odnowić. Należy wówczas wykupić nowy – znajdziesz go tutaj.
Aktywacja odnowienia podpisu elektronicznego
Aktywacja odnowienia podpisu elektronicznego odbywa się na stronie https://panel.certum.pl.
W trakcie aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego poprosimy Cię o:
- zalogowanie się do Panelu Certum
- zalogujesz się do Panelu podając adres e-mail oraz hasło. W przypadku braku konta, przed zalogowaniem, wybierz opcję załóż konto.
Certyfikat nie musi być widoczny na koncie użytkownika w Panelu Certum.
Możesz odnowić certyfikat na nowym koncie w Panelu Certum oraz na nowej karcie kryptograficznej.
- wybór certyfikatu. Istnieją dwa sposoby na wybór certyfikatu:
- Kliknięcie trzech kropek na danym certyfikacie znajdującym się na Twoim koncie, a następnie wybranie opcji Odnów certyfikat,
- kliknięcie ogólnego przycisku Odnów certyfikat, który znajduje się na końcu listy dostępnych certyfikatów (w przypadku kont bez certyfikatu należy kliknąć na Wypełnij wniosek i z rozwijanej listy wybrać opcję Odnów certyfikat),
- wybór odnowienia:
- produkt wirtualny
(z opcji należy skorzystać w przypadku, gdy produkt odnowienia znajduje się na Twoim koncie, np. po zakupie w sklepie Certum) - e-kod
(z opcji należy skorzystać w przypadku, gdy posiadasz 16-znakowy e-kod np. z wiadomości email lub voucher)
- produkt wirtualny
- podłączenie czytnika z kartą kryptograficzną lub w przypadku certyfikatu SimplySign zalogowanie się do usługi,
- weryfikację poprawności danych zawartych w certyfikacie (z możliwością modyfikacji niektórych danych Wnioskodawcy),
- złożenie podpisu elektronicznego pod wnioskiem o odnowienie.
Podczas wypełniania formularza, pamiętaj żeby podać aktualne informacje i sprawdzić dokładnie każde pole.
Podpisany elektronicznie Aneks trafia do nas automatycznie.
Wydanie certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany zostanie wydany w ciągu 7 dni od momentu wpłynięcia do Certum poprawnie podpisanego wniosku. O wydaniu certyfikatu poinformujemy Cię mailowo.
W wiadomości email otrzymasz bezpośredni link do instalacji certyfikatu w Panelu Certum.