s-hero-case-study
santander

Santander Consumer Bank                              Kredyty przyśpieszone cyfryzacją

Cel projektu

cel-projektu

Cyfryzacja zawierania umów kredytowych

Dynamiczny rozwój i wysokie wolumeny sprzedaży produktów finansowych sprawiły, że Santander Consumer Bank potrzebował rozwiązania, które pozwoli na cyfryzację procesu zawierania umów kredytowych. Instytucji zależało na zwiększeniu szybkości, efektywności i wygody blisko 30 tysięcy doradców partnerów handlowych, którzy obsługują 350 tys. klientów rocznie.

Chciał też poprawić jakość obsługi oraz usprawnić dotychczasowy, „papierowy” obieg dokumentów, który był nie tylko czasochłonny, ale wydłużał czas wydawania decyzji o przyznaniu kredytu lub jego wypłacie. Wymagało to zastosowania rozwiązań informatycznych zgodnych z eIDAS, unijną regulacją określającą wymogi wobec podpisów i transakcji elektronicznych.

Nasz wkład

Wdrożenie produktów i usług bezpieczeństwa i zaufania Asseco

Certum zaprojektowało i wdrożyło rozwiązanie mające spełniać wysokie wymogi bezpieczeństwa dostarczonych produktów, by wdrożone w infrastrukturze banku komponenty zapewniały pełną poufność podpisywanych umów kredytowych. Zapewniło też pełne wsparcie technologiczne, prawne oraz organizacyjne.

Wdrożenie przeprowadzono w metodyce SCRUM, co oznacza że kolejne elementy rozwiązania były dostarczane przyrostowo i iteracyjnie. Dzięki temu klient mógł na każdym etapie weryfikować postępy projektu.

 

Projekt obejmował

1

analizę dotychczasowego procesu zawierania umów kredytowych

2

określenie potrzeb oraz wymagań Santander Consumer Bank wobec nowego systemu

3

wdrożenie produktów, usług bezpieczeństwa i zaufania Asseco

4

pilotaż i stopniowe udostępnianie nowego rozwiązania w całej sieci sprzedaży

Kluczowe korzyści

Efektywny, bezpieczny i cyfrowy proces sprzedaży

Z badania Santander Consumer Bank* wynika, że wdrożenie elektronicznego procesu sprzedaży skróciło czas zawarcia umowy kredytu o 30%. Przyczyniło się też do podniesienia jakości pracy doradców partnerów handlowych, z których aż 80% podkreśliło łatwość obsługi nowego procesu, a 40% doceniło możliwość zawarcia umowy kredytowej bez użycia ani jednej kartki.

0 kartek papieru potrzeba do zawarcia elektronicznej umowy kredytowej z SCB

Odciążenie backoffice’u

>350 tys. klientów z dostępem do nowego rozwiązania

 

Wysoki poziom bezpieczeństwa

 

Szybsza decyzja o kredycie

Pełna poufność danych

Redukcja papierowych formalności

Łatwiejsze zarządzanie sprzedażą

Kamienie milowe projektu

a
a
a
a
a

Faza 1

warsztaty analityczne w siedzibie Banku

grudzień 2019

Faza 2

przyrostowe i iteracyjne dostarczanie produktów

 

styczeń – czerwiec 2020

Faza 3

pilotaż w wybranej grupie użytkowników

czerwiec 2020

Faza 4

wdrożenie
produkcyjne

lipiec 2020

Faza 5

zakończenie
projektu

październik 2020

Rozwiązania wykorzystane w projekcie

Zaawansowany podpis jednorazowy SMS do autoryzacji umów przez klientów

Kwalifikowana pieczęć w usłudze SimplySign do autoryzacji umów w imieniu Santander Consumer Banku

Kwalifikowana usługa walidacji podpisu elektronicznego i pieczęci elektronicznej

Produkty i usługi szyte na miarę

secure-shield 1
Bramki Usług Zaufania

Wykorzystywane w procesie podpisywania i walidacji wraz z komponentami umożliwiającymi składanie podpisów jednorazowych.

computer-1
Aplikacja webowa

Dedykowane narzędzie do składania podpisów elektronicznych na umowach kredytowych.

Skontaktuj się z nami

_contact_blue

Umów kontakt z Doradcą

Zamów rozmowę
_message_orange

Wyślij wiadomość

rozwiazania@assecods.pl