Emp@tia
Załóż konto i loguj się do portalu Emp@tia z elektronicznym podpisem kwalifikowanym.
Emp@tia (empatia.mpips.gov.pl) to portal z informacjami na temat świadczeń z pomocy społecznej, rodzinnych, z funduszu alimentacyjnego. Umożliwia również złożenie elektronicznych wniosków m.in. o 300+, 500+ czy becikowe. Do założenia nowego konta na portalu oraz logowania można skorzystać z podpisu kwalifikowanego. Usługi i informacje dostępne po zalogowaniu dotyczą m.in.:
- Świadczeń Wychowawczych: 500+, Dobry Start
- Karty Dużej Rodziny
- Świadczeń Rodzinnych, takich jak: Becikowe, Zasiłek Rodzinny, Pielęgnacyjne, Rodzicielskie
- Świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego
- Pomocy Społecznej
Pełna lista wniosków elektronicznych znajduje się pod adresem: https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/lista-dostepnych-wnioskow-elektronicznych
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. (Dz.U. 2005 nr 64 poz. 565) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 czerwca 2010 r. w sprawie systemów teleinformatycznych stosowanych do realizacji zadań w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego w urzędach administracji publicznej. (Dz.U. 2010 nr 118 poz. 798). Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 listopada 2007 r. w sprawie systemów teleinformatycznych stosowanych do realizacji zadań w zakresie świadczeń rodzinnych w urzędach administracji publicznej. (Dz.U. 2007 nr 216 poz. 1610). Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 listopada 2007 r. w sprawie systemów teleinformatycznych stosowanych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej. (Dz.U. 2007 nr 216 poz. 1609).
Jak wykorzystać podpis elektroniczny do założenia konta i logowania się w portalu Emp@tia? To tylko 3 proste kroki!
Na stronie logowania do portalu kliknij w „Podpis kwalifikowany”
Kliknij w „Podpisz oświadczenie”, aby założyć konto lub zalogować się
Korzystaj z usług portalu Emp@tia
Użyj certyfikatu kwalifikowanego przy korzystaniu z portalu Em@tia i zyskaj!
Pewność
Masz gwarancję, że e-podpis jest równoważny odręcznemu i nikt go nie sfałszuje.
Czas
Nie musisz składać osobistych wizyt w urzędzie i oczekiwać w kolejkach.
Oszczędności
Składasz dokumenty online zamiast drukować i wysyłać je pocztą, co generuje koszty.
Wygodę
Możesz składać wnioski w dowolnym miejscu i czasie z urządzeń podłączonych do internetu.
Do elektronicznego składania wniosków w portalu Emp@tia możesz użyć mobilnego e-podpisu SimplySign lub podpisu elektronicznego w zestawie z kartą i czytnikiem.
Sprawdź, jak uzyskać certyfikat kwalifikowany do zastosowania w portalu Emp@tia.
Jeśli nie masz certyfikatu kwalifikowanego, kup go i korzystaj z portalu Emp@tia szybko i wygodnie.
Jeśli posiadasz e-podpis, ale kończy się jego ważność, odnów go i załatwiaj sprawy w portalu Emp@tia.