Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Podpisuj deklaracje ZUS kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Wszystkie firmy zatrudniające i rozliczające składki w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) za więcej niż 5 osób, mają od 21 lipca 2009 roku obowiązek przekazywania do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej. Wysyłka deklaracji możliwa jest za pomocą bezpłatnego programu Płatnik, który można pobrać ze strony ZUS. Dokumenty wysyłane do ZUS muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Podstawa prawna
Ustawa o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne z dn. 17 lutego 2005 r. z późniejszymi zmianami (art. 40 dotyczący sposobu uwierzytelniania deklaracji przesyłanych do ZUS).
Jak wysłać podpisaną elektronicznie deklarację za pomocą programu Płatnik? Wykonaj w 3 prostych krokach!
Przygotuj deklarację ZUS ze składkami pracowników
Podpisz deklarację ZUS certyfikatem kwalifikowanym
Wyślij dokumenty elektronicznie do ZUS
Użyj certyfikatu kwalifikowanego przy podpisywaniu deklaracji do ZUS i zyskaj!
Wygodę
Podpisujesz e-dokumenty do ZUS bez ograniczeń, zawsze gdy tego potrzebujesz.
Bezpieczeństwo
Chronisz przesyłane deklaracje ZUS przed sfałszowaniem i antydatowaniem.
Oszczędności
Redukujesz koszty wysyłki pocztą dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS.
Komfort
Używasz e-podpisu do podpisywania deklaracji ZUS wprost z Twojego urządzenia.
Zgodność z regulacjami
Korzystasz z rozwiązania zgodnego z polskim prawodawstwem.
Dostęp 24/7
Możesz wysyłać deklaracje do ZUS w dowolnym miejscu i czasie.
Program Płatnik wykorzystywany do podpisywania i wysyłania deklaracji do ZUS obsługuje certyfikaty kwalifikowane wydawane przez Certum. Możliwe jest użycie mobilnego e-podpisu SimplySign lub podpisu elektronicznego w zestawie z kartą i czytnikiem.
Sprawdź, jak uzyskać certyfikat kwalifikowany do zastosowania w ZUS.
Kup e-podpis i podpisuj nim dokumenty ubezpieczeniowe do ZUS
Odnów podpis elektroniczny i wysyłaj deklaracje do ZUS